Odnosiło się to również do wizerunku dzieci. Dzieci były coraz bardziej postrzegane jako odrębne, niezależne osobowości, które od samego początku komunikują się ze środowiskiem, mają uczucia i wspomnienia. Uwaga rodziców, lekarzy oraz społeczeństwa została zwrócona na emocje dziecka. Kobiety nie rodziły już w domu, tylko w szpitalach, gdzie opieka nad kobietami ciężarnymi, dziećmi i rodzicami znacznie się poprawiała. Reprezentanci NUK-a odwiedzali lekarzy, pielęgniarki i położne w szpitalach, aby w czasie rozmów udzielać informacji, porad oraz czerpać od nich wiedzę i inspirację. Efektem tego było wprowadzenie na rynek pierwszego na świecie jednorazowego smoczka do butelki. Smoczki były już zmontowane z nakrętką i – co miało szczególne znaczenie dla szpitali – były wysterylizowane i osobno higienicznie zapakowane. Inne specjalistyczne produkty medyczne, takie jak smoczki specjalistyczne, powstały dzięki bliskiej współpracy z personelem medycznym.
W połowie lat 70. popularny stał się w niemieckich szpitalach tzw. system ”rooming-in”. Oznaczało to, że matki mogły mieć dziecko przy sobie w tym samym pokoju, a noworodki nie przebywały już wyłącznie na oddziale noworodkowym. NUK także wyszedł na przeciw potrzebom dzieci i rodziców i jeszcze bardziej rozszerzył swoją działalność doradczą w szpitalach.
Tendencja tzw. powrotu do natury spowodowała również renesans karmienia piersią. Wspierając ten naturalny, zakładający bliski kontakt sposób karmienia niemowląt, NUK zaczął produkować inne akcesoria do karmienia piersią, takie jak osłonki brodawek sutkowych do ochrony podrażnionych brodawek. Ale największą innowacją NUK-a w tej dekadzie było wynalezienie w 1979 roku smoczka z odpowietrzaczem, który pozwalał na wyrównanie ciśnienia w butelce. Oznaczało to, że dziecko połykało mniej powietrza w czasie ssania i rzadziej cierpiało z powodu kolki i bólów brzuszka.
A ponieważ sukces szybko się rozprzestrzenia, pod koniec lat 70. produkty NUK były dostępne w ponad 48 krajach.